FRAKT & RETURER

Byten
Vår bytespolicy är 30 dagar från det att du lagt din beställning och byten är kostnadsfria om du har ett nytt ordernummer när du registrerar din retur.

För att vara berättigad till ett byte måste din vara vara oanvänd och i samma skick som när du mottog den. Den måste också vara i originalförpackningen.

För att slutföra ditt byte, vänligen följ stegen nedan:
1. Lägg en ny beställning för den önskade produkten.
2. Registrera din retur HÄR med ditt ordernummer och e-postadress och lägg till ditt nya ordernummer i kommentaren.
3. Följ stegen på retursidan.
4. Ladda ner fraktetiketten från e-postmeddelandet du kommer att få från oss, sätt etiketten på paketet och lämna det på närmaste DB Schenker-ombud.
5. Beloppet för den retur du gjort kommer att återbetalas när vårt lager har mottagit beställningen.

Returer
Vår returpolicy är 30 dagar från det att du lagt din beställning.

För att vara berättigad till en retur måste din vara vara oanvänd och i samma skick som när du mottog den. Den måste också vara i originalförpackningen.

För att slutföra din retur, vänligen följ stegen nedan:
1. Registrera din retur HÄR med ditt ordernummer och e-postadress.
2. Följ stegen på retursidan.
3. Ladda ner fraktetiketten från e-postmeddelandet du kommer att få från oss, sätt etiketten på paketet och lämna det på närmaste DB Schenker-ombud.

Returavgift inom Sverige är 49 kr.
Returavgift utanför Sverige är 150 kr.
Beloppet kommer att dras av från din återbetalning.

Om du har några frågor, vänligen kontakta oss på info@sqrtncompany.com.

Om du bor nära Östersund kan du alltid lämna din retur direkt till vårt lager på Fabriksgatan 3, 83157 Östersund. Tänk på miljön.

Frakt
Vi använder DB Schenker, och den beräknade leveranstiden inom Sverige är 1–3 dagar från det att din beställning har lämnat vårt lager. För beställningar utanför Sverige vill vi uppmärksamma dig på att leveransen kan ta längre tid än 1–3 dagar. Detta beror på att paketet byter transportör beroende på vilket land du bor i, vilket kan medföra en längre leveranstid.

Kom ihåg att alltid ta med giltig ID-handling när du hämtar ut paket hos ditt DB Schenker-ombud.

För samtliga beställningar som skickas utanför EU ansvarar köparen fullt ut för importklarering, tullavgifter, administrativa kostnader samt övriga avgifter i samband med import, liksom transport till den slutliga destinationen.

Klimatkompenserad Frakt
Transportsektorn står för cirka 22% av världens växthusgasutsläpp. Därför använder vi DB Schenker som vårt transportföretag, eftersom de klimatkompenserar för alla leveranser inom Sverige. Du kan läsa mer om det HÄR.

Klagomål
Om du har ett klagomål avseende en produkt som du har köpt från Sqrtncompany.com, rekommenderar vi att du följer nedanstående steg:

1. Om du köpte produkten via vår webbplats (sqrtncompany.com), vänligen skicka ett e-postmeddelande med följande information till info@sqrtncompany.com: Ordernummer och en beskrivning av problemet/klagomålet. 

2. Om du inte köpte produkten från oss utan från en av våra återförsäljare, rekommenderar vi att du kontaktar återförsäljaren direkt. Alla våra återförsäljare hanterar sina egna klagomål. 

Om ditt klagomål gäller skador under transport måste du göra reklamationen inom 3 dagar efter att du mottagit din beställning.

Återbetalningar
När din retur har mottagits och inspekterats kommer vi att skicka ett e-postmeddelande för att meddela att vi har mottagit den returnerade varan. Vi kommer även att informera dig om godkännandet eller avvisandet av din återbetalning.
Om din återbetalning godkänns, kommer den att behandlas, och en kredit kommer att appliceras automatiskt på ditt kreditkort eller den ursprungliga betalningsmetoden inom 1–10 arbetsdagar.

Försenad eller utebliven återbetalning
Om du ännu inte har mottagit din återbetalning, vänligen kontrollera ditt bankkonto igen.
Kontakta därefter ditt kreditkortsföretag, då det kan ta lite tid innan din återbetalning officiellt bokförs.
Kontakta sedan din bank. Det kan ofta finnas en bearbetningstid innan en återbetalning syns på ditt konto.
Om du har gjort allt detta och fortfarande inte har mottagit din återbetalning, vänligen kontakta oss på info@sqrtn.se.

Returadress

Sqrtn Company AB

Fabriksgatan 3, 83157 Östersund, Sverige.